Dagens Ridpass - Musse

Jag orkar inte gå in på detalj, men vi hade iallafall markarbete idag, först hade hon lagt upp tre galoppbommar som vi skulle rida över. Musse ökade verkligen mot bommarna, men jag kände hur jag kunde minska galoppen och sedan, precis innan länga så det stämde, hur härligt som helst, då en ridskoleponny skulle bryta av typ..! :)
-
Sedan, när det kändes bra så lade hon upp två av bommarna till hinder, kanske 55cm eller något? Musse rusade först fram mot dom och tänkte inte på att det var ett hinder efter, och jag tänkte att han skulle ta det lugnt, så det blev lite kaos där men vi ordnade det. Men tillslut använde jag rösten lite mer och då hoppade vi en runda prima.
-
Efter det, så travade vi av dom självständigt, han var riktigt spidad då men blev tillslut lugnare och fick en superskön och fin form.

 


Det här är iallafall ponnyn jag red, Master Of Fashion, "Musse". En 15årig gammal hopp ponny.


// Märta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0