Vem var Isidor?

Isidor var en liten shettis, det ända jag visste var att han var 7 år och klassades som B ponny. Han var inte inriden eller hanterad. Han testade folk, högg, kickade, bockade, stegrade, skenande och var allmänt jobbig. Mammas ridlärare frågade om jag ville börja rida hennes ponny. Hon sa att han kunde "busa" ibland. Jag satt upp, och han drog iväg. Bockade, sprang och sprang. Jag satt kvar. Och så red jag honom mer och mer. Jag var livrädd, jag grät när jag satt på hans rygg. Isidor den lilla busiga ponnyn hade tagit ett kliv rakt in i mitt hjärta, men jag ville inte rida honom.

Veckor blev till månader och jag var där mer och mer. Vi blev bästavänner, han litade på mig. När han såg mig så kom han galopperandes och gnäggade åt mig. Att se honom så glad över att jag skötte honom sved i hjärtat. Jag tog hand om honom, och red honom precis som min egna lilla häst.  Jag såg till att han alltid hade vatten, och var ren och fin. Men så en sommar kväll när jag skulle dit och hämta min kofta som jag glömt, så kom ägaren över gården fram till mig.
- Isidor ska flytta om en vecka, och så länge vill jag att du inte är här. Amba har flyttat hit och dem går inte ihop, det är farligt för dig.
Jag visste att det var antagligen sista gången jag såg den lilla ponnyn. Känslan var obeskrivlig. Jag kramade om honom, pussade honom och sa hejdå en sista gång. Jag kunde inte prata, inte säga ett ord efter cirka en timme. Jag försökte hålla mig lugn. Jag gick och la mig, men så vaknade av att jag grät. Jag spydde, mådde illa och tårarna hade inget stopp. Gråter när jag skriver detta, Isi min Isi ♥
Den sista bilden på honom innan vi skiljdes åt ♥


Kommentarer
Postat av: Pelin

Sv till kajsa: EHH TROR DU ATT JAG ÄR EN IDIOT JAG KAN SE DIN IP ADRESS OCH JAG VET ATT DET ÄR DU KAJSA. SOM OM PRINCE ÄLSKAR DIG + DU SKRIVER VÄL OCKS MIN OCH SÅ.

2011-11-13 @ 19:05:43
URL: http://jagochmitthastliv.blogg.se/
Postat av: johanna

jaha va den den! brukar se den när vi åker in till sala, men sett att bara amba o en brun kvar. Men iallafall, en fråga, varför red du/ni den om den inte var indriden?

2011-11-14 @ 15:43:45
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0