Svar på frågestund - Isabel

Vilka är era favorithästar på sorf förutom era sköthästar ?
Vad tycker ni om våran blogg ?
Rider kajsa & madde ?
Vill du tävla när ni blir stora ?
Drömhäst ?
Svar: Förutom Dante så har jag ingen som jag vill bli skötare på eller så. Men den jag gillar mest att rida är Macspot..
Jag tycker eran blogg är super skön, bra och underhållande att titta på, fin design osv :)
Ja, Madde rider ganska mycket. Men Kajsa rider bara ibland.
Om jag har ponny/häst när jag blir stor/större vill jag absolut ut och tävla!
Dante, haha! Men om inte han så får det vara nån connemara valack som älskar hoppning och är super snäll!

vad tycker ni om:
pessoa?
sporrar?
hjälp tyglar?
ridskolor?
vill ni ha en egen ponny?
Svar: Jag gillar inte pessoa, dock tycker jag det kan vara okej om folk som har starka hästar och kan hantera bettet är okej.
Samma sak med sporrar, om man kan hantera sporrar så är det helt okej.
Hjälptyglar har jag aldrig förstått mig på eller tyckt om. Martingal är väl okej om hästen drar upp huvudet, men hjälptyglar tycker jag annars är ett klart täcken på att du inte klarar av din häst/ponny.
Jag både gillar och ogillar ridskolor. Dock är det inte okej att kasta skit på ridskoleryttare som faktiskt försöker.
Ja, jag vill ha en egen ponny mer än allt annat!

Skulle ni hellre dö än era skötponnysar?
Svar: Jag skulle aldrig döda Dante, men samtidigt vill jag inte dö själv. Men om jag valde mig före Dante skulle jag aldrig kunna leva med mig själv.. Kan faktiskt inte svara på denna.

1. Vem hadde ni vart skötare på om det inte var de som ni har nu?
2. Varför just dante gulliver och zello?
3. Vilken ridskola skulle ni gå på om ni inte gick på sorf?
4. Vill ni ha en egen häst?
5. Vem/vilka skulle ni dö för?
6. Bästisar?
Svar: Jag skulle inte varit på någon. Men om jag måste välja så skulle det vara lilla Akter.
För Dante är så sjukt underbart snäll och gosig! ♥
Jag skulle vilja gå på Hamre mest av allt, men annars Heby om inte sorf då.
Ja, skulle kunna mörda för en häst känns det som just nu!
Skulle kunna dö för min familj & vänner.
Madicken & Kajsa är mina bästisar!

Kan inte visa nån gång filma och "visa" hur ni borstar, duchar en häst, smörjer eller nått sånt??:)
Svar: Självklart! Vi kan lägga ut en film hur man ska sätta på ett täcke lite senare! :)

1. Vad är så speciellt med era skötponnysar? (tog eran fråga xd)
2. Letar ni efter medryttarhäst?
3. Kan jag få din kamera Isabel?!!! <33333333
4. Vilka bilder blir finast, höst, vår, vinter eller sommar?
4. Favvoras?
5. Favvofärg?
6. Favvolåt?
7. Favvobild på ni och era skötponnysar?
8. Och favoritbilden som ni har utomhus med någon ponny/häst (helst skötponnyn)
Svar: Dante är speciell på sitt sätt, lätt och svår på samma gång. Super gullig och snäll. Omtänksam och allmänt rar. Kan dock bli lite smådryg och pigg på banan :)
Ja, vet inte hur länge jag letat efter medryttar häst..
Nej, tyvärr!
Sommar, men höst blir också väldigt fint!
Min favvoras är connemara med Gotlands russ och Islandshästar ligger mig varmt om hjärtat!
Vit, men om du menar på häst så är det flugskimmel eller isabella skäck.
Someon likes you..
Bild kommer längre ner!
Har typ ingen utomhus med Dante, eftersom han gärna sticker och så, men ska ju kanske bli fotad med honom när jag rider honom på Torsdag av en fotograf :)


Detta är min favoritbild. Han trycker sig liksom mot mig, har spetsade öron och jag bara älskar bilden. Bilden ger mig en känsla av frihet och kärlek på samma gång! ♥
Har dante skenat med dej?
Svar: Nej som tur är, haha! Vill ramla av honom dock, hih!





Kommentarer
Postat av: johanna

Martingal är för hästar som drar upp huvudet, inte ner :)

2011-11-07 @ 19:12:03
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0