Ridningen på Grällsta!

Red bästa Emil! Började med att komma dit, gick till stallet. Hämtade Emil och sedan ryktade jag honom. Han var väldigt lerig, så jag ryktade honom jätte noga. Kratsade hans hovar, borstade ansikte och borstade man och svans. Han var jätte mysig, så pussade jätte mycket på honom. Sedan när vi var klara, så gick vi ut på banan. Spände sadeljorden och hoppade upp. När jag suttit upp skulle jag fixa stigbyglarna. Han gick omkring hela tiden, jobbig ponny? Blev klar efter en hel del envishet och tjat. När jag var klar skrittade jag ut på spåret. Efter framskrittningen så började vi trava, han var pigg.

Red cerpentiner, snett igenom travade över bommar osv. Sedan var det dags för första galoppen. Han var skit pigg, stack iväg i världens galopp. Tog ner huvudet i backen och sparkade vilt omkring sig. Men jag satt kvar, och läraren sa att jag var super duktig som höll mig kvar. Haha, efter det så hoppade vi lite. Så skulle jag hoppa ett 50 cm hinder i galopp. Han hoppade det jätte bra. Men efter hindret gjorde han samma sak som innan. Höll mig kvar fattade ny galopp och hoppade ett 55 cm hinder. Och då bockade han både innan och efter hindret. Så jag nöjde mig med det och hoppade endast i trav efteråt. Innan vi skrittade av sedan så hoppade vi en liten bana! Duktigaste, finaste Emil Ek! ♥

Kommentarer
Postat av: Milla

Kan man hyra eller typ något annat så att man kan få nästan som provrida där? :)

2011-11-07 @ 11:51:06
Postat av: Sara

det ser ut som bull x'd :))

2011-11-09 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0