Lägger ner ett tag..

.. med tävlandet. Visst jag kommer fortsätta hoppa. Men det är ingen på ridskolan jag känner liksom "ååh, den här vill jag hoppa med!" Dante självklart men han går alltid dem där högre klasserna, kan bli speedad osv. Orkar verkligen inte ha Zello igen. Inte som han bettede sig sist. Han kastade sig åt sidorna, var för tok för pigg, lyssnade ingenting, sprang in i saker på framridningen osv.

Så hjälper det ju inte att jag har för lång överkropp för han heller. Jag menar jag hållde mig kvar på Isidor när han höll på, jag hållde mig kvar på Emil idag, jag höll mig kvar när Ametyst sprang rakt in i staketet och stegrade, och då var jag barbacka? Så problemet sitter liksom i att jag har för lång överkropp för Zello. Jag håller mig inte kvar när han kastar sig osv. Känner verkligen att jag har noll kontroll. Så lägger ner med tävlandet ett tag framöver. Hur mycket jag än tycker om det. Vill ha en egen ponny som jag kan lita till 100% på...


Kommentarer
Postat av: amanda

sv: ja, skötarna borde vara de ända som får göra det, förutom de som ska rida osv då. Men sen beror ju det på hur många skötare hästen har? Men om en häst har 2 skötare är det väll OK, men skulle en häst ha 5 skötare tycker jag inte det är okej.

Och sen är det väll bra om hästen litar på någon. MEN de flesta ridskolehästarna är väldigt snälla och pålitliga mot Alla, så tror inte att alla behöver en person att lita på. :)

2011-11-06 @ 22:32:46
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: Frida - PonniiGalna

Men ta Ayla då?? Bull? :D

2011-11-07 @ 14:49:31
URL: http://ponniigalna.blogg.se/
Postat av: Frida - PonniiGalna

Min favvo häst på sorf är ju gwen. Och henne vill jag bara tävla på ibland och när jag inte gör det vill jag prova på andra hästar :D gör så duu???!!! :))))

2011-11-07 @ 15:38:48
URL: http://ponniigalna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0