Dagen på Grällsta.

Red en storhäst som heter Kalia idag på grällsta! Hon var "het" men ack så snäll hon var! Iallafall så började jag med att hämta henne ifrån hagen. Han stod med en 4 åring, som blev rädd för allt.. Jobbigt! Iallafall så ställde jag upp henne och borstade och kratsade hennes hovar. Sedan tränsade och sadlade jag, gick ut i ridhuset och satt upp.

Tog tyglarna nästan direkt. Hon var jätte tittig och hoppade och studsade. Började trava efter en stund, då var hon jätte hoppig och jobbig. Drog upp huvet hela tiden. Men jag skänklade bara på, och försökte att inte bry mig om det. Och då efter ett tag så travade hon på jätte fint. Galopperade lite sedan så travade jag och skrittade av. Sedan så galopperade jag lite på Max. Han hade varit jätte seg och bockat och allting med Pelin som ridit innan. Men sedan så satt jag upp och han var jätte pigg. Tog in Kalia i stallet och ryktade av och ställde in hon i sin box så hon fick äta.

Efter så hjälpte jag min syster med Evita. En liten svart shettis, hon var jätte gullig. Hjälpte min syster att sitta upp sedan så skrittade hon några varv. Sedan så skulle hon börja trava långsidorna. Det gick jätte bra, det såg fint ut. Efter så travade vi ett varv i båda varven. Skrittade lite sedan ville hon testa på galopp på långsidorna också. Sprang brevid, och gud så Evita tyckte det var kul. Hon galopperade på och var jätte snabb, lill prinsessan. Vi båda var helt slut efter ridpasset.


Var ju lite ridlärare som sagt. Så efter ridpasset så ryktade jag och min syster av Evita och sedan så masserade vi henne med massage borste. Så tog vi ut Ronja & Evita i paddocken så dem fick busa. Ronja typ attackerade mig och Pelin två gånger. Hatar dendär ponnyn. Så gick Pelin och hämtade en havre hink och då satt jag på en pall och höll i Evita. Hon hade sitt huvud i mitt knä och typ halv sov. Längtar tills nästa gång jag får träffa henne ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0